Gruppaktiviteter våren 2024

deltagare som står i plankaVardagsstark - gruppträning i bordtennishallen

Cirkelträning
Måndag 11.00 – 12.00
Onsdag 10.00 – 11.00

Spinning
Onsdag 18.00 – 19.00

Stationsträning
Torsdag 18.00 – 19.00

Styrkepass medel
Måndag 18.00 – 19.00

Söndagsfys
Söndag 17.30 – 18.30

Tabataträning
Tisdag 17.00 – 18.00, i Vena gymnastiksal

Vardagsstark
Onsdag 16.30 – 17.30

Vattengympa
Tisdag 11.00 – 11.45
Tisdag 19.45 – 20.30
Onsdag 19.45 – 20.30
Torsdag 11.15 – 12.00

Glöm inte att anmäla er

Möjlighet att vara med på passet utan anmälan finns men vi kan då inte garantera plats eller att passet blir av. Passen kan bokas två veckor i förväg till Hagadal 0495-24 05 30, https://hultsfred.actorsmartbook.se/ . Avbokning av plats sker senast två timmar innan passets start annars debiteras kostnaden. Kom i god tid till passet för betalning och registrering.

För att förenkla och förbättra för våra besökare till Hagadal har vi installerat ett biljett- och entrésystem. Du väljer själv hur mycket du vill ladda ditt chipkort och du slipper köa. Boka pass direkt i mobilen eller på datorn. Vill du inte köpa ett aktivitetskort finns möjligheten kvar att gå fram till kassan för engångsregistrering eller betala passet direkt på https://hultsfred.actorsmartbook.se/

Ni som har aktivitetskort

För att kunna boka pass på webben med ditt aktivitetskort behövs en giltig webbiljett inloggning och en biljett kopplad på denna inloggning.

  • Vi på Hagadal registrerar kundens e-post adress på kundnummer som passbokningsbiljetten är kopplad mot.
  • Ni registrerar er med samma e-postadressen på webbiljettsidan.
  • Efter inloggning kontrollerar systemet om ni har en giltiga biljett för passbokning. I det fall giltig biljett finns så kommer biljettinformation och giltiga pass att visas.
  • Kontakta oss om du vill att vi rensar bort era uppgifter i vårt system

  • Registrera dig som ny användare första gången
  • Fyll i alla uppgifter
  • Lösenordet väljer ni själva och skriver in 2 gånger
  • Logga in
  • Boka pass
  • På mina sidor kan ni se en sammanställning av passbokningar ni gjort
  • Välj veckodag eller endast den aktivitet du är intresserad av om du inte vill se allt
  • Boka eller avboka pass
  • Passen blir tillgängliga att boka 2 veckor innan, 1 timma innan passet

Passbeskrivning

Cirkelträning

Stationspass i vår styrketräningslokal. Du tränar individuellt vid olika maskiner och stationer. Cirkelträning passar erfarna och dig som nybörjare. Du anpassar själv träningen efter din egen förmåga och går igenom hela kroppen grundligt.

Spinning

Cykelpass som leds av instruktör som till taktfast musik guidar dig genom hela passet. Du växlar mellan sittande och stående och du kommer att göra allt från sprintar på raksträckor till att trampa långsamt i sega uppförsbackar.

Stationsträning

Vi tränar styrka i stationer i bordtennishallen men vi hinner även med några pulstoppar under passet.

Styrkepass medel

Vi tränar styrka, balans, smidighet och kondition med hjälp av skivstänger, vikter och trx-band.

Söndagsfys

Detta är ett högintensivt pass i bordtennishallen, där man jobbar i olika intervaller från vecka till vecka. Varierande pass eftersom det kommer vara olika instruktörer som sätter sin touch på träningen. Vi kan garantera att du kommer svettas om du vill, all träning sker alltid på din egna nivå.

Tabataträning

Passet innehåller 10-12 tabata låtar med olika tempo, där fokus ligger på styrka och rörlighet med inslag av lite pulshöjning, allt efter egen förmåga och styrka.
Vi använder oss av kroppen som redskap samt gummiband i vissa övningar och
avslutar med lätt nedvarvning och stretching.

Vardagsstark

Ett effektivt pass som stärker din kropp till att bli stark i vardagen. Fokus ligger på att stärka bålmuskulaturen och de muskler som kopplar ihop över- och underkroppen. Så du får starkare mage, rumpa, men tränar samtidigt funktionell styrka och skadeförebyggande träning. Vi kommer använda olika redskap till hjälp som bland annat gummiband, vikter och trxband. Ger du allt garanteras du en skön känsla i kroppen efter passet.

Vattengympa

En motionsform som passar nästan alla, därför att vattnets konsistens är lätt och tungt, mjukt och hårt. Att träna i vatten är skonsamt eftersom det avlastar lederna men effektivt belastar musklerna och är bra för konditionen. Vi använder redskap för att öka belastningen.