Kontakta oss

Bild på kommunhuset i Hultsfred

Just nu tar vi endast emot ditt besök om det är bokat, akut eller på annat sätt nödvändigt.

E-posta, ring, chatta, skriv brev eller kom helt enkelt och hälsa på. Det finns många sätt att ta kontakt. Välj det som passar bäst för just dig.

Sök efter fler kontakter

Hultsfreds kommun
kommunen@hultsfred.se
0495-24 00 01 (talstyrd telefonist)
0495-24 00 00 (växel)
0495-24 19 07 (fax)

Öppettider

måndag: 08–12, 13–16:30tisdag: 08–12, 13–16:30onsdag: 08–12, 13–16:30torsdag: 08–12, 13–16:30fredag: 08–12, 13–16lördag: Stängtsöndag: Stängt

 

Under vecka 24-35 har kontaktcenter öppet måndag-fredag kl. 8-12, 13-16.

Följande dagar 2021 har kontaktcenter och kommunhuset ändrade öppettider

Torsdag 24 juni, stänger kl. 15
Fredag 25 juni, Midsommarafton stängt
Fredag 5 november, stänger kl. 15
Torsdagen 23 december, stänger kl. 15
Fredag 24 december, Julafton stängt
Torsdag 30 december, stänger 15
Fredag 31 december, Nyårsafton stängt

Besöksadress: Stora Torget 5, Hultsfred
Postadress: Box 500, 577 26 Hultsfred
Godsadress: Torngatan 3, 577 30 Hultsfred
Fakturaadress: Box 510, 577 26 Hultsfred
Organisationsnummer: 212000-0712
VAT: SE212000071201
Bankgiro: 984-7286
Ska du skicka en e-faktura till oss? Då hittar du mer information här.

Chatta med oss

På www.hultsfred.se och osk.hultsfred.se kan du när vi har möjlighet under kontorstid använda vår chattfunktion för att komma i direktkontakt med en kommunvägledare i kontaktcenter.

Syftet med vår chatt är att ge dig som invånare eller besökare ytterligare en väg till kontakt och dialog. Du kan också använda chatten till att ställa frågor om du inte hittar det du söker på www.hultsfred.se, osk.hultsfred.se eller visithultsfred.se.

Offentlighetsprincipen
All text i chatten sparas och blir en offentlig handling som alla kan begära att få läsa enligt offentlighetsprincipen.

Generella frågor och personuppgifter enligt GDPR

En personuppgift är sådant som direkt eller indirekt kan kopplas till en person. Det kan exempelvis vara ditt eller någon annans namn, personnummer, fastighetsbeteckning eller telefonnummer.

Försök att göra inlägg i chatten utan att uppge den här typen av uppgifter. Tänk på att formulera dig så allmänt som möjligt.

Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Regler för chatt
Kommunvägledaren som du chattar med är där för att hjälpa dig. Chattarna ska ha en bra ton och hålla sig till ämnet.

Hultsfreds kommun förbehåller sig rätten att ta bort chattar som bryter mot svensk lag och chatter som är stötande eller inte håller sig till sakfrågan. Detta innebär att sekretessbelagda uppgifter, integritetskränkande uppgifter samt uppgifter som skulle kunna innebära brott samt reklam för privata företag tas bort.

En moderator följer chatten och kan besluta att avbryta den om den inte följer ovanstående regler.

Att tänka på när du chattar:

  • Det du skriver i chatten blir en allmän handling som kan begäras ut och läsas. Skriv därför inte ut personlig information, till exempel personnummer eller kontonummer.
  • Uttryck dig kortfattat och precist.