Kontakta oss

Bild på kommunhuset i Hultsfred

Kontaktcenter kan hjälpa dig eller lotsa dig rätt vad gäller de flesta ärenden inom kommunens verksamhet, oavsett om du väljer att ringa, mejla, besöka eller chatta med oss.

Hos oss kan du dessutom direkt få hjälp med frågor som rör avfall och återvinning, vatten och avlopp eller gator och utemiljö. Du vet väl om att du även kan göra vissa av dina ärenden via våra e-tjänster? Du hittar dem på minasidor.hultsfred.se

Telefon och e-postadress

Hultsfreds kommun
kommunen@hultsfred.se
0495-24 00 01 (talstyrd telefonist)
0495-24 00 00 (växel)

Sök efter fler kontakter

Öppettider

Öppettider

måndag: 08–12, 13–16:30tisdag: 08–12, 13–16:30onsdag: 08–12, 13–16:30torsdag: 08–12, 13–16:30fredag: 08–12, 13–16lördag: Stängtsöndag: Stängt

Följande dagar 2022 har kontaktcenter och kommunhuset ändrade öppettider

  • Fredag 4 november, stänger kl. 15
  • Fredag 23 december, stänger kl. 15
  • Måndag 26 december, Annan dag jul stängt
  • Fredag 30 december, stänger kl. 15

Post- och besöksadress

Besöksadress: Stora Torget 5, Hultsfred
Postadress: Box 500, 577 26 Hultsfred
Godsadress: Torngatan 3, 577 30 Hultsfred
Fakturaadress: Box 510, 577 26 Hultsfred
Organisationsnummer: 212000-0712
VAT: SE212000071201
Bankgiro: 984-7286
Ska du skicka en e-faktura till oss? Då hittar du mer information här.

Chatta med oss

Chatta med oss

På www.hultsfred.se och osk.hultsfred.se kan du när vi har möjlighet under kontorstid använda vår chattfunktion för att komma i direktkontakt med en kommunvägledare i kontaktcenter.

Syftet med vår chatt är att ge dig som invånare eller besökare ytterligare en väg till kontakt och dialog. Du kan också använda chatten till att ställa frågor om du inte hittar det du söker på www.hultsfred.se, osk.hultsfred.se eller visithultsfred.se.

Offentlighetsprincipen
All text i chatten sparas och blir en offentlig handling som alla kan begära att få läsa enligt offentlighetsprincipen.

Generella frågor och personuppgifter enligt GDPR

En personuppgift är sådant som direkt eller indirekt kan kopplas till en person. Det kan exempelvis vara ditt eller någon annans namn, personnummer, fastighetsbeteckning eller telefonnummer.

Försök att göra inlägg i chatten utan att uppge den här typen av uppgifter. Tänk på att formulera dig så allmänt som möjligt.

Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Regler för chatt
Kommunvägledaren som du chattar med är där för att hjälpa dig. Chattarna ska ha en bra ton och hålla sig till ämnet.

Hultsfreds kommun förbehåller sig rätten att ta bort chattar som bryter mot svensk lag och chatter som är stötande eller inte håller sig till sakfrågan. Detta innebär att sekretessbelagda uppgifter, integritetskränkande uppgifter samt uppgifter som skulle kunna innebära brott samt reklam för privata företag tas bort.

En moderator följer chatten och kan besluta att avbryta den om den inte följer ovanstående regler.

Att tänka på när du chattar:

  • Det du skriver i chatten blir en allmän handling som kan begäras ut och läsas. Skriv därför inte ut personlig information, till exempel personnummer eller kontonummer.
  • Uttryck dig kortfattat och precist.

 

Synpunkter och felanmälan

Har du synpunkter på Hultsfreds kommuns service och tjänster? Då vill vi gärna veta det. Dina tankar, idéer, felanmälningar och klagomål ger oss en chans att utveckla och förbättra vår verksamhet.

Du kan lämna synpunkter till alla kommunens avdelningar och bolag. Synpunkter och felanmälan räknas som allmän handling. Det innebär att vem som helst har rätt att ta del av din synpunkt eller felanmälan, om den inte innehåller uppgifter som ska sekretesskyddas enligt lag.

Lämna en synpunkt via minasidor.se

Gör en felanmälan via minasidor.se

Visselblåsarfunktion

I Hultsfreds kommun och i våra kommunala bolag strävar vi efter ett öppet arbetsklimat, hög etik och att alltid se möjlighet till förbättringar. Med vår visselblåsarfunktion vill vi kunna fånga upp misstänkta missförhållanden inom våra verksamheter.

Känner du till eller misstänker ett missförhållande som det kan finnas ett intresse av att det kommer fram? Du har då, enligt lag, möjlighet att komma till tals utan någon risk för repressalier (till exempel negativa konsekvenser för dig). Du kan också välja att lämna dina uppgifter anonymt.

Läs mer och lämna en anmälan

Texttelefoni, Teletal och bildtelefoni

Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post- och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.net

Mer information om Texttelefoni.se

Mer information om Teletal

Mer information om Bildtelefoni.net