Gruppaktiviteter hösten 2017

Till taktfast musik blir du guidad genom cykelpassetSpinning
Platshållare för bildspel

Träna spinning, boxing, cirkelträning, pilates, stationsträning, vattengympa eller trx. Det har visat sig att den som motionerar två till tre gånger i veckan upplever färre depressioner, mindre ilska och stress i livet än de overksamma.

Vi har gruppaktiviteter som passar alla oavsett om du är nybörjare eller har tränat en längre tid. Välkommen till Hagadal och våra orter i kommunen.

Passen kan bokas två veckor i förväg till Hagadal 0495-24 05 30 eller till badhuset i Virserum 0495-24 05 41. Avbokning av plats sker senast två timmar innan passets start annars debiteras kostnaden. Kom i god tid till passet för betalning och registrering. Lämplig klädsel och skor för inomhusbruk gäller.
Glöm inte att anmäla er! Möjlighet att vara med på passet utan anmälan finns men vi kan då inte garantera plats eller att passet blir av.

Välkomna att träna med oss!
Passen går att boka 2 veckor i förväg på http://event.webbiljett.se/hultsfred
(tänk på att du har registrerat dig som kund i kassan på Hagadal första gången)


Hultsfred
Måndag

9.45-10.45 cirkelträning i friskoteket
11.00-12.00 cirkelträning i friskoteket
18.00-19.00 trx suspension training
18.00-19.00 pilates (fortsättning med boll)
19.00-20.15 spinning + styrka

Tisdag
19.45-20.30 vattenmix Herr

Onsdag
9.45-10.45 cirkelträning i friskoteket
11.00-12.00 cirkelträning i friskoteket
18.00-19.00 spinning (varierande pass)
19.45-20.30 vattengympa

Torsdag
11.15-12.00 vattengympa
12.00-13.00 lunchsim
17.00-18.00 pilates (fortsättning)
17.45-18.45 stationsträning i bortennishallen
19.30-20.30 cirkelträning i friskoteket

Söndag
17.00-18.30 boxing
15.30-16.30 trx suspension training v.46, 47, 49, 50
15.30-16.30 stationsträning v.45, 48


Målilla
Onsdag
18.00-19.00 trx suspension training i gymnastiksalen.


Vena
Måndag
18.00-19.00 pilates i gymnastiksalen


Virserum
Måndag

19.00-20.00 trx i Sparbankshallen. Anmälan till badhuset i Virserum.

Tisdag
18.30-19.15 vattengympa i badhuset. Anmälan till badhuset i Virserum.

Onsdag
18.30-20.00 boxing i Sparbankshallen. Anmäl er till badhuset i Virserum.
18.30-19.30 onsdagsfys i Sparbankshallen.


Passförklaring:
Boxing
Ett tufft pass där man jobbar två och två med olika slagtekniker. Den ena har handskar och den andra mitzar. Inslag av styrketräning med den egna kroppen som motstånd. Något för dig som gillar en utmaning!

Cirkelträning
Stationspass i vår styrketränings lokal. Du tränar individuellt vid olika maskiner och stationer. Cirkelträning passar erfarna och dig som är nybörjare. Du anpassar själv träningen efter din egen förmåga och går igenom hela kroppen grundligt.

Onsdagsfys
Du tränar kondition och styrka med kroppen som motstånd. Passar både erfarna och nybörjare eftersom du anpassar träningen efter din egen förmåga.

Konditionstest
Hagadal utför tester med hjälp av en motionscykel. Testet används som motivationshöjare och hjälp till din träning. Genom att göra flera tester så kan vi följa din konditionsutvekling och samtidigt utvärdera din träning. Boka tid!

Pilates
Pilates bygger på mer än 500 olika gymnastiserande övningar som alla utgår från bäckenet.En mjuk gymnastiserande tränings form som bearbetar alla muskellager på djupet och förbättrar andning, hållning, kroppsform och smidighet. Stor vikt läggs vid att stabilisera bålen, något som förebygger ryggproblem och andra slitskador. Passar dig som vill ha en mjuk gymnastiserande träningsform.
Körs som en kurs på 12 ggr.

Pilates med boll
Den stora pilatesbollen ger en effektiv stabilitetsträning för hela kroppen med fokus på rygg och mage. Körs som en fortsättningskurs efter Pilates på 12 ggr.

Stationsträning
Vi tränar styrka i stationer i bordtennishallen men vi hinner även med några pulstoppar under passet.

Stavgång
Enkel, effektiv och skonsam träning. Hela kroppen aktiveras inte minst våra hållningsmuskler. Stavgång är en aktivitet även för dig som nybörjare. Få instruktioner eller bara hyr stavar hos oss på Hagadal.

Spinning
Cykelpass som leds av instruktör som till taktfast musik guidar dig genom hela passet. Du växlar mellan sittande och stående och du kommer att göra allt från sprintar på rak sträckor till att trampa långsamt i sega uppförsbackar.

Tabata Spinning
Tabata körs i intervaller. Passet leds av instruktör som till taktfast musik guidar dig genom hela passet. Du växlar mellan sittande och stående och du kommer att göra allt från sprintar på rak sträckor till att trampa långsamt i sega uppförsbackar.

Trx suspension training
Det kompletta redskapet för funktionell träning. Du använder din egna kroppstyngd och lutning för att framställa styrka, balans, flexibilitet och stabilitet. En träning som gör att du klarar vardagslivet lättare!

Vattengympa
En motionsform som passar nästan alla, därför att vattnets konsistens är lätt och tungt, mjukt och hårt. Att träna i vatten är skonsamt eftersom det avlastar lederna men effektivt belastar musklerna och är bra för konditionen. Vi använder enkla redskap för att öka belastningen.