Kontakta oss

Bild på kommunhuset i Hultsfred

E-posta, ring, chatta, skriv brev eller kom helt enkelt och hälsa på. Det finns många sätt att ta kontakt. Välj det som passar bäst för just dig.

Sök efter fler kontakter

Hultsfreds kommun
kommunen@hultsfred.se
0495-24 00 01 (talstyrd telefonist)
0495-24 00 00 (växel)
0495-24 19 07 (fax)

Öppettider

Måndag-torsdag kl. 8.00-12.00, 13.00-16.30
Fredag kl. 8.00-12.00, 13.00-16.00

Under vecka 26-35 har vi öppet måndag-fredag kl. 8-12, 13-16.

Följande dagar har kontaktcenter och kommunhuset ändrade öppettider

Tisdag 1 januari, Nyårsdag stängt
Torsdag 18 april, Skärtorsdag stänger  kl 15.00
Fredag 19 april, Långfredag stängt
Måndag 22 april, Annandag påsk stängt
Tisdag 30 april, Valborg stänger kl 15.00
Onsdag 1 maj stängt
onsdag 29 maj stänger kl 15.00
Torsdag 30 maj, Kristi himmelsfärds dag stängt
Onsdag 5 juni stänger kl 15.00
Torsdag 6 juni, Nationaldagen stängt
Torsdag 20 juni stänger kl 15.00
Fredag 21 juni, Midsommarafton stängt
Fredag 1 november stänger kl 15.00
Måndag 23 december, stänger kl 15.00
Tisdag 24 december, Julafton stängt
Onsdag 25 december, Juldagen stängt
Torsdag 26 december, Annandag Jul stängt
Måndag 30 december, stänger kl 15.00
Tisdag 31 december, Nyårsafton stängt

Besöksadress: Stora Torget 5, Hultsfred
Postadress: Box 500, 577 26 Hultsfred
Godsadress: Torngatan 3, 577 30 Hultsfred
Fakturaadress: Box 510, 577 26 Hultsfred
Organisationsnummer: 212000-0712
VAT: SE212000071201
Bankgiro: 984-7286

Chatta med oss

På www.hultsfred.se och osk.hultsfred.se kan du när vi har möjlighet under kontorstid använda vår chattfunktion för att komma i direktkontakt med en kommunvägledare i kontaktcenter.

Syftet med vår chatt är att ge dig som invånare eller besökare ytterligare en väg till kontakt och dialog. Du kan också använda chatten till att ställa frågor om du inte hittar det du söker på www.hultsfred.se, osk.hultsfred.se eller visithultsfred.se.

Offentlighetsprincipen
All text i chatten sparas och blir en offentlig handling som alla kan begära att få läsa enligt offentlighetsprincipen.

Regler för chatt
Kommunvägledaren som du chattar med är där för att hjälpa dig. Chattarna ska ha en bra ton och hålla sig till ämnet.

Hultsfreds kommun förbehåller sig rätten att ta bort chatter som bryter mot svensk lag och chatter som är stötande eller inte håller sig till sakfrågan. Detta innebär att sekretessbelagda uppgifter, integritetskränkande uppgifter samt uppgifter som skulle kunna innebära brott samt reklam för privata företag tas bort.

En moderator följer chatten och kan besluta att avbryta den om den inte följer ovanstående regler.

Vår digitala medarbetare Kai svarar på dina frågor

Hultsfreds kommun prövar artificiell intelligens i form av en chattbot. Vår nya digitala medarbetare Kai är under upplärning vilket innebär att den kanske inte har svar på alla dina frågor, men ju mer du frågar desto mer lär Kai sig. Du kan hjälpa Kai att bli bättre genom att tycka till med tummarna som finns vid varje svar. Kai är ett pilotprojekt som testas under en begränsad tid.

Att tänka på när du chattar:

  • Det du skriver i chatten blir en allmän handling som kan begäras ut och läsas. Skriv därför inte ut personlig information, till exempel personnummer eller kontonummer.
  • Uttryck dig kortfattat och precist.
  • Tänk på att Kai är under upplärning och inte kan svara på allt än.